Hein Tunnissen |
Matchfixing
Het begint er onderhand op te lijken dat wij
het ledental van onze club, Amazingslotcarracing te TE, hebben verdubbeld. Dat
is wel opmerkelijk in deze tijd waarin wij eigenlijk op nationaal niveau alleen
maar gekerm horen over begrafenissen (letterlijk of figuurlijk) van leden.
Onvervangbaar, onherstelbaar verlies, toch nog zo onverwacht! Tja, over de
doden niets dan goeds en dat geldt ook voor het nog bij leven opstappende lid dat
dan verlegen iets mompelt over een sabbatical of zoiets.
Laatst, in onze nabijgelegen horecagelegenheid
De Zuipende Zuiger te TE, bespraken wij de ontstane situatie. Want dat is
natuurlijk wel de kwestie: de zaken bespreken voordat het noodlot toeslaat. Je
moet niet wachten tot de secretaris op de clubavond verschijnt met de onheilstijding:
"Weer drie opzeggingen, mijzelf niet meegerekend!" Kijk, dan ben je
wezenlijk te laat! Wij van Amazingslotcarracing te TE houden onszelf het
clubverband voortdurend voor ogen, met eigenlijk een nog grotere ernst dan
waarmee wij dagelijks het fundament van onze respectievelijke huwelijken
verstevigen.
Want vrouwen zijn in principe nog erger dan
auto's: geen onderhoud en je kunt wachten op piepjes, irritante kraakjes en
zelfs definitief uitvallende onderdelen. Bij auto's is dat niet anders hoewel die
gemakkelijker zijn omdat zij eenmaal in de garage gestald niet verder gaan met
oeverloos piepen en kraken. En dat is voor de mannengeest die gewoon even
rustig een biertje of glas wijn wil drinken, wel zo fijn.
Clubonderhoud is creativiteit. Het is denken
om een hoekje, het is de doorgronding van het systeem. Geen valse dingen zoals
matchfixing. Dat doen wij zeker niet, dat is meer voor die verwende slappe hap
op de voetbalvelden met veel te dure en veel te stomme wijven. Net als bij onze
vrouwen leggen wij het accent op 'matchen'. Een slotracer wil rijden, hij wil
winnen, een puike baan en hij wil een waardige tegenstander. Dit alles om te
laten zien dat hij een superieure racebak heeft die hij tot in de finesses
beheerst. Eén element uit deze reeks lichten wij er daarom als bestuur uit. Om
het clublidmaatschap extra aantrekkelijk te maken. Onze vrouwen hanteren ongeveer
dezelfde verleidingstactiek.
Binnenkort rijden de leden (inderdaad, alléén
de leden) met hun LMP's een weekendwedstrijd (48hTE) tegen Jan Lammers die wij
daartoe hebben uitgenodigd. Toen wij hem daarover belden, hoorden wij hem al
naar zijn auto lopen en dan weet je met Jan dat je echt razendsnel moet zijn.
'Wat is het inschrijfgeld?' hoorden wij hem nog net zeggen voordat hij zijn
smartphone in het dashboardkastje wierp. Jan belt überhaupt niet tijdens het
rijden, waarvoor het Nederlandse Volk hem dankbaar zou moeten zijn.
We hebben voor Jan een geprepareerde Dome Judd
klaar staan. Om niet al te zeer op te laten vallen dat zijn naam daar van
fabriekswege opstaat, hebben wij onze namen ook op de daken van de auto's
(waarmee wij rijden) geverfd. Jan start de eerste manche in baan 1, omdat die
rookies het beste ligt. Wij zijn erg benieuwd met welk bravoure hij de
Solexbocht gaat ronden, want het blijft een sambalbochtje, juist in baan 1!
Over drie maanden al verwachten wij zijn
vriend Arie Luyendijk te TE aan de start. Zijn management heeft de agenda al
aangepast. Dan doen we Sebring USA. RTV Noord wil de wedstrijd rechtstreeks
uitzenden. Over de aan ons te betalen TV-rechten zijn de gesprekken nog gaande.
Luyendijk en crew worden door Lufthansa (sponsor) ingevlogen op Groningen
Airport (geen wachttijden).
Amazingslotcarracing, echt leuk voor leden!
Nou ja zeg, dan moet ik mijn foei lelijke LMP toch optuigen!
BeantwoordenVerwijderen