Hein Tunnissen |
Grootse club
Onze club telde in den
beginne drie leden en na mijn komst dus vier. Helaas heeft dat maar één avond
geduurd, want degene die mij introduceerde had daar kennelijk zo’n knetterende spijt
van dat hij met de noorderzon vertrok. Nooit meer wat van gehoord. Nu hoor ik u
zeggen dat drie leden wel wat gering is voor de omschrijving club. Correct! Het
is inderdaad een wat groot woord. Daar staat tegenover dat we nu, een paar jaar
later, bijna met 100 procent zijn gegroeid. Eerst kwam Raymon Senna
binnenvliegen met een vriendje. Leuk onthaald, flink wat taart in het ventje gestopt
en zie: hij vond het keileuk en daarmee waren we officieel met vier.
Persoonlijk vond ik het toen
wel genoeg, want wat moet je met meer leden als je toch maar vier banen hebt?
Beetje wachten en autootjes van anderen oprapen gaat snel vervelen en het is
wel vrijdagavond natuurlijk met tal van concurrerende leukigheid, zoals drie of
vier afleveringen van TopGear op Veronica. Zelf vind dat ik te veel Jeremy; zo
erg zelfs dat ik op zaterdag niets eens zin meer heb om de auto te wassen.
Kortom, wij keken uit naar nog meer leden. Even leek het er op dat Henkjan
Stulp uit Emmen zijn FORD Mondeo zou komen testen, maar sinds hij een vriendin
heeft met voorliefde voor treintjes, moeten wij hem als verloren beschouwen.
Jammer, maar helaas! Onze
inspanningen om de website nieuw leven in te blazen, werken stukken beter. Zo
stapte op een avond dankzij het web Fokko uit Musselkanaal binnen en hij kondigde
meteen de komst van maat Erik aan. Maakt zes en dus 100 procent groei! Hierbij
laat ik de vage toezeggingen die wij soms krijgen buiten beschouwing, hoewel ik
denk dat met een beetje immorele druk op ongelukkige tijdstippen (‘Man, kom nou
toch eens kijken, doe toch niet zo flauw!) nog flink wat aanwas kan genereren.
Door mijn gekanker bijvoorbeeld op die Friese nagelkaasbaan met kantkoek in
Drachten, omdat ik niet kan uitstaan dat wij daar helemaal van de sokken werden
gereden, heb ik toch mooi bewerkstelligd dat twee echte Groningers uit Delfzijl
de overstap denken te gaan maken. Verklaarbaar is dat wel want in Drachten
begint het seizoen zowat op 5 december om in februari met Maria Lichtmis alweer
te stoppen omdat dan de zomer begint. Tja, dan vraag je er ook om.
Dus als ik snel reken,
zijn we al met al met bijna tien m/v, exclusief minimaal twee pitspoezen
waaronder eerder genoemde Solex, en nog wat vage toezeggingen van luitjes die
de contributie nog uit de huishoudportemonnee moeten losweken. Tot mijn
verbazing zijn we in één klap de grootste en leukste slotcarracebaanclub van
Nederland. Grappig hè?
Nog grappiger is (en dat
benadrukt de waarde van het clubverband) dat we wedstrijden gaan organiseren
die iedereen leuk vindt. Een Mosler-klasse bijvoorbeeld, waarbij de enige harde
eis is dat er Mosler op het chassis staat. Dat het lexan kokpitje zwart is en het
pilootje niet geschilderd met Plakkaatverf van Marskramer kan ons helemaal niks
schelen. En zitten zijn beentjes in de weg omdat je er een beetje elektronica
in wilt prutsen voor die leuke LED-lampjes, dan zaag je ze gewoon af! Hoppa! Géén
punt in ons reglement. Ook niet of de motor BabyKing heet of Professor Motor
EVO 3. Denk jij de gouden combinatie te hebben gevonden; wij zijn sportief
benieuwd naar wat jouw autootje presteert. Komt allen! Word nu lid! Binnenkort
ook een masterclass door JeeWee in het plakken van liverys!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten