zondag 22 april 2018

Nathalie

Hein Tunnissen

Nathalie
In de loop der jaren heb ik er een soort zevende zintuig voor ontwikkeld: er is sprake van een echtscheiding en vaak bepaald niet zachtzinnig. Boosheid bij vrouwen vindt dan vaak een weg naar Marktplaats: als die zooi van hem maar weg is. Zo kocht ik ooit voor een paar stuiver een paar fantastische rijlaarzen. Het was niet zover weg, dus ik maakte een afspraak om ze op te halen. Tot mijn verbazing werd ik onthaald alsof ik een oude vriend was. Koffie, koek en het scheelde maar weinig of we hadden stevig aan de borrel gezeten. Dus quasi haastig weg vanwege de paarden, wat zij dan wel weer stoer vond!
Gelukkig zijn er ook huwelijken waarin het goed gaat met zijn hobbymatige eigenaardigheden versus haar nuchtere blik op de toekomst. Ik bedoel: de meeste huizen hebben qua inhoud toch hun beperkingen, maar de verzamelwoede van de vitrinemannen doet anders vermoeden. En ik heb ze wel gezien hoor, de masterbedrooms met de op de linnenkast haar twee klederdrachtpoppen onder een glazen stolp en voor de rest van vloer tot plafond alleen maar schappen met slotcars in hun boxjes. Soms gerangschikt op kleur, soms op merk maar meestal lukraak neergezet. Hooguit een beetje schuin voor een sporty look! Welterusten schat!?
Dit beeld had ik bepaald niet voor ogen toen ik kennis kreeg aan Nathalie. Zij leurde op Marktplaats met wat baandelen van het voorhistorische merk Ninco en omdat ik er toch nog wat kapot moest zagen om ervaring op te doen voor de connectie Fleischmann-Ninco, schreef ik haar een briefje. Financieel bleek het net zo’n keiharde onderhandelaar als d’n Ollander vroeger in het koloniale tijdperk. Geen cent er vanaf! Maar goed, haar prijs was nu ook weer niet onredelijk te noemen zodat ik een paar centjes richting Brasschaat stuurde. Waarschuwing van Marktplaats: u handelt met het buitenland!, maar toen was het al te laat.
Enige tijd later, ik had het nodige van de firma Ninco naar de Filistijnen geholpen, zocht ik weer contact met haar. Het was nuttig geweest, dus nu waren de wissels aan de beurt. Geen Nathalie te bekennen! Kennelijk was het huwelijk weer hersteld of zo. Gelukkig vond ik in mijn adressenboekje haar emailadres terug en wie of wat schetst mijn verbazing: “Hallo Hein!” Alsof het niks was! Al snel zaten we weer gezellig te babbelen. Zij over het feit dat ze naar Antwerpen was geweest, een paar daagjes niet thuis, naar haar ouders etc. De hele mikmak! Mijn zevende zintuig begreep het onmiddellijk! Nadat we weer waren geland, konden we zakendoen. Ze zou gaan zoeken! Ik stelde me een huis voor met op zolder een paar flinke dozen waar die hele Ninco-baan in was gepleurd, misschien wel door haar helpende broer die nog behoorlijk nijdig was op zijn ex-zwager, die sukkel!
Niet lang daarna had Nathalie gevonden wat zij zocht en ik dus helemaal in de nopjes, want vooral die digitale baandelen van Ninco moet je met een lampje zoeken. Maar terwijl zij aan het zoeken was, ontdekte ik dat zij ook een enige autootjes op MP had geplaatst, waaronder vier Ninco Méganes ProRace digitaal. Terecht wilde zij daar een passende prijs voor hebben, maar ik had geen centje over voor die Ninco elektronica, dus dat ging over. Wel mooie autootjes, zoals de ATAG en de McDonalds die zelfs een beetje zeldzaam is. De auto’s hadden wel wat schade opgelopen, waarbij ik niet kon vaststellen of dit kwam door het gerace over die hobbelbaan dan wel door huwelijksgeweld.
Daarmee leek de im- en export van Nincobaandelen definitief tot een einde te zijn gekomen, ware het niet dat ik op Marktplaats (zoekterm: Nathalie) een enorme lot auto’s tegenkwam. Halleluja, wat was hier aan de hand? Hoewel de foto’s nou niet bepaald ragscherp zijn, meende ik er een modelletje te ontdekken, dat mogelijk iets voor mij zou kunnen zijn. Maar mijn vraag werd vrolijk de grond ingeboord. Nee hoor Hein, dat zijn oude Méganes en dat is niet wat je zoekt! Jaja, ze begint me al te kennen. Enfin, ik maakte het netjes uit door haar veel succes te wensen met de verkoop, waarop zij weer terugkwam met tekst en uitleg. Zij heeft een man die aan de lopende band slotcars koopt en als zij vindt dat het te gek wordt, gaat er weer een hele zwik Marktplaats op. Waarna hij dus weer nieuwe gaat kopen. Nathalie is dus een soort tussenhandel. Hollanders, let op! De koopjes staan op Marktplaats en komen uit België. Bonne chance! (Als Nathalie niet meteen reageert, is zij even naar haar ouders. Geen zorgen!)
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten