tag:blogger.com,1999:blog-4094594942775707822.post937053743710230382..comments2023-07-04T06:24:33.258-07:00Comments on Nieuwtjes en verhaaltjes over AS Racing: Wetenschap Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01614002736871126568noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-4094594942775707822.post-91722479019277564912017-04-04T09:44:35.651-07:002017-04-04T09:44:35.651-07:00Opzich vind ik vissen niet vervelend, de gedachte ...Opzich vind ik vissen niet vervelend, de gedachte aan een met etenswaren gevulde koelbox, zittend in een comfortabele luie stoel ver van eenieder die huishoudelijke klusjes zou kunnen verzinnen, alleen dat gedoe met die hengel en die ongewassen, lees vieze, beesten die zich op een of andere wijze willen verbinden met het haakje, dat vind ik niks! Dus ga ik liever naar het circuit te Zandvoort, zelfde stoel, zelfde koelbox, maar geen vissen. Met als nadeel dat zittende in die luie stoel alle wereldproblematiek uitgebreid besproken en opgelost wordt, bij vissen waant men zich meer in de stiltecoupe van NS, daar moet de laadklep dicht blijven, geen geluid mag ontsnappen, een beproeving voor een kletskous, dat zeg ik je! Om kort, to the point, toch iets te zeggen over het wegdek had ik dus wel een korte inleiding nodig die niet verward moet worden met gezwam in de ruimte, hoewel het dat misschien wel is. Maar goed, dat wegdek dat houdt verband met de banden, rubber banden op een zeer gladde baan is als een auto op een ijsbaan, goed voor verzekeraar en schadeherstelbedrijf, maar de rondetijden lijken nergens naar. Met een juist hoeveelheid vuil is daar plotseling grip. Bij het Souterrain circuit van Marc S, die hier vast wel genoemd wil worden, rijden we met Ortmann banden, van hoogwaardige siliconen, die veel grip leveren op een spiegelgladde schone baan. Het hangt dus van de banden af! Dat zal hetzelfde zijn voor de 1/24 bolides, hoewel die weer zwaarder zijn en er dus allerlei vectoren net anders zijn! Hachelijk?FRANK103https://www.blogger.com/profile/01228286382380020495noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4094594942775707822.post-50713206829487620172017-04-02T03:36:32.328-07:002017-04-02T03:36:32.328-07:00Welnu, Hein je vind mijn auto's erg zwaar. Dat...Welnu, Hein je vind mijn auto's erg zwaar. Dat komt omdat op de bodemplaat lood ligt tbv de stabiliteit.<br />Als mijn kapje te licht is bevonden voor de classic cup, probeer ik bij wijze van spreken op de portier drempel ballast te plaatsen ver BENEDEN de wielassen.<br />Bron: Alphons-PAlphonshttps://www.blogger.com/profile/11504388886375219931noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4094594942775707822.post-90669202987881748342017-04-02T02:48:35.279-07:002017-04-02T02:48:35.279-07:00Ben erg nieuwsgierig naar dat vectorenverhaal. Vol...Ben erg nieuwsgierig naar dat vectorenverhaal. Volgende aflevering? Graag wel kwantificeren. Hier een eerste aanzet; http://jbgoodracing.blogspot.nl/2011/06/een-slotcar-in-de-bocht.htmlJBGoodhttps://www.blogger.com/profile/02900988610635980919noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4094594942775707822.post-37316957887886606242017-04-02T02:44:03.160-07:002017-04-02T02:44:03.160-07:00Deze reactie is verwijderd door de auteur.JBGoodhttps://www.blogger.com/profile/02900988610635980919noreply@blogger.com